فایل ورد رضايت بيماران بستري در بيمارستان هاي دولتي تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکي همدان و عوامل موثر بر آن

لینک دانلود

 فایل ورد رضايت بيماران بستري در بيمارستان هاي دولتي تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکي همدان و عوامل موثر بر آن دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد رضايت بيماران بستري در بيمارستان هاي دولتي تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکي همدان و عوامل موثر بر آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد رضايت بيماران بستري در بيمارستان هاي دولتي تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکي همدان و عوامل موثر بر آن،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد رضايت بيماران بستري در بيمارستان هاي دولتي تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکي همدان و عوامل موثر بر آن :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پايش

تعداد صفحات :12

طرح بررسی وضعیت رضایت بیماران بستری در بیمارستان های دولتی دانشگاه علوم پزشکی همدان و عوامل موثر بر آن در نیمه دوم سال 1382 و به شیوه تحلیلی- مقطعی (Analytic cross sectional) انجام گرفت. در این طرح تعداد 400 بیمار بستری در بخش های مختلف 5 بیمارستان دولتی شهر همدان (مباشر، اکباتان، امام، سینا و فاطمیه) مورد مصاحبه قرار گرفته و پرسشنامه های تهیه شده در این خصوص را تکمیل نمودند. میزان رضایت کلی از خدمات بیمارستانی عرضه شده در این تحقیق 72 درصد بوده و 28 درصد از بیماران از دریافت خدمات راضی نبودند. 40.5 درصد از بیماران نوع بیماری خود را نمی دانستند و 44.7 درصد از بیماران نیز دسترسی به بیمارستان برایشان دشوار بود. در پاسخ به این سوال که «آیا مراجعه به بیمارستانی را که در آن بستری هستید به دیگران هم توصیه می کنید؟» فقط 45.3 درصد از پاسخ ها مثبت بود. 27.7 درصد از بیماران نیز کمبودهایی در بیمارستان محل بستری را گزارش نمودند از جمله : 1- سرویس های بهداشتی نامناسب و بی توجهی به وضع نظافت، 34 درصد، 2- امکانات رفاهی نامناسب مانند شلوغی اطاق ها، وضع غذایی نامطلوب، تخت های فرسوده بیمارستانی و ...، 30.6 درصد و 3- کمبود تجهیزات فنی، دارویی و آزمایشگاهی در 13.7 درصد از موارد جهت بررسی ارتباط بین متغیرهای مستقل با متغیر وابسته (رضایت مندی از دریافت خدمات) ارتباط بین 11 متغیر مستقل شامل سن، جنس، وضعیت ازدواج، سطح تحصیلات، شغل، درآمد، محل سکونت، بیمارستان و بخش بستری، نحوه دسترسی به بیمارستان و دریافت اطلاعات تخصصی بیماری سنجیده شد و نتایج آن با آزمون های آماری مناسب تحلیل گردید که در نهایت 3 متغیر شامل سطح تحصیلات (P=0.005)، میزان درآمد ماهیانه (P=0.026) و نحوه دسترسی به بیمارستان (P=0.025) با رضایت بیماران از خدمات بیمارستانی ارتباط معنی دار پیدا کردند. در مجموع، مردم از بیمارستان های مورد مطالعه رضایت نسبی داشتند، اگرچه در زمینه هایی نیز کمبودهایی را مشخص نمودند که بایستی مورد توجه قرار گیرد. یافته های این مطالعه نشان می دهد اقشار محروم تر نسبت به سایر افراد، رضایت بیشتری ابراز داشته اند.
كلید واژه: سنجش رضایت، خدمات بیمارستانی، دسترسی به بیمارستان

توضیحات بیشتر